13 okt. 2015

Sophies värld - Vad hände med Säljledning och kvalificerad försäljning?

Vad hände med Säljledning och kvalificerad försäljning? Ja, fram till idag var bloggen döpt efter min tidigare utbildning på Nackademins Yrkeshögskola. Eftersom att jag sedan augusti läser till Psykolog på Örebro Universitet kändes det som att tiden var inne för en förändring.

Vad är då Sophies värld? Namnet, som du kanske redan listat ut, kommer dels ifrån mitt namn Sophie men också ifrån Jostein Gaarders bok Sofies värld. Gaarders bok bjuder in läsaren till att dels följa med Sofie i hennes resa där hon fördjupar sig i filosofi men ger även läsaren ny kunskap. Här i Sophies värld kommer du kunna vara en del av min resa samtidigt som du, förhoppningsvis, kommer kunna lära dig mer om psykologi.

Eftersom jag är i ett nytt skede av mitt liv är jag ännu inte säker på hur det kommer synas här i bloggen. Under de tre åren jag arbetade som politisk sekreterare och pressekreterare på Ungdomens Nykterhetsförbund har det varit sporadiskt med inlägg. Kanske kommer det bli likadant nu eller så kommer jag tillbaka till att skriva varje vecka som senast när jag studerade. Prognosen är i alla fall följande:

Sophies värld kommer handla om:

  • Psykologi 
  • Motivation
  • Engagemang
  • Ledarskap
  • Organisation
  • Kommunikation
Helt enkelt några av mina absoluta favoritämnen. I det kan det självklart komma in återkoppling till försäljning eftersom det är så tydligt kopplat till relationer och hur vi människor påverkar varandra.





Jag efter att ha utomhuspluggat om etiska riktlinjer för psykologer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar